Turer i Bergen

• Birkelandsfjellet 280 moh
    Fra Bjøllebotn 09.01.22 Beskrivelse av turen Fra parkering Myrdalsvannet;  Du følger Totlandsveien (hovedvei) oppover til du kommer til snuplassen for bussen, her skal du fortsette til høyre inn på Bjøllebotn, for så å ta av på andre vei til venstre, der det står  det et stort oversiktskart over «Bjøllebotn» og et «Barn leker» skilt. Ta…
  • Storemunken 189 moh
    Fra Krokeidvegen 11.01.22 Beskrivelse av turen Fra Parkeringsplassen går du oppover langs med hovedveien tilbake i retning Bergen. Når du har rundet svingen og strekningen blir rettere vil du komme til et kryss hvor du skal inn til høyre, her er det skiltet «Jubileumsstien». Fortsett til du kommer til kryss merket «Austrevågen», her er det…
  • Svartaberget 194moh
    Fra Gamle Tennebekksveien 13.01.22 Beskrivelse av turen Svartaberget er en del av Kanadaskogen. Helt super tur for barnefamilier og jeg kunne fint ha tenkt meg en joggetur her. Frem til Svartatjørna er det god brei grusvei, så du kan fint gå med barnevogn. Når du kommer over i skogstereng er det et par våte og…
  • Rollandsoksen 186moh
    Fra Rolland Beskrivelse av turen En kort og enkel tur som starter rett bak fotballbanen på venstre side. Følger stien oppover mot venstre. Du vil gå forbi en gapahuk med slengdissse og huske. Fortsett videre mot venstre, straks på toppen. Varden vil ligge litt til høyre når du har kommet opp og får utsikt. En…
  • Liafjellet 213moh – Erviknipa 268moh – Hetlebakksåta 334moh
    Fra Ytre Arna 06.02.22 Turbeskrivelse Ved Tuftadalen, nr 33, går det en vei opp til venstre, i svingen vil du se et advarsellsskilt med «Privatvei parkeringforbudt» skilt. Litt til høyre for dette skiltet, er det et lite skilt med «Liafjellet» på. Her starter stien. Følg stien videre og du vil etter vært komme til et…