Turer på Austevoll

• Rabbafjellet 159 moh
    Fra Rabben 02.04.22 Beskrivelse av turen Ufordrende med parkering, satte bilen i minilomme langs veien. Stien starter forbi et privathus og igjennom en port (se bilder) Følger stien nedover, vil se et beiteområde på venstre side. I hjørnet av beiteområdet er det to stier, en til venstre og en til høyre. Begge stiene er merket…
  • Såta 58moh
    Fra Årland 02.04.22 Beskrivelse av turen Turen starter ved hovedveien ca 40m fra hvor du kan parkere langs veien. Stistart er merket med skilt «Globen» «Grøntua» og «Sommartur» og det er plankesti hele veien opp til Globen. Til venstre for Globen noen meter fra plankestien vil du se en rød postkasse, bak den er det…
  • Kongsfjellet 185 moh (Kongskleivo)
    Fra Selbjørn skole og idrettsanlegg 02.04.22 Mitt fjell nr 300 !!! Beskrivelse av turen På parkeringen ved idrettsanlegget står ett skilt «Kongskleivo på et rødt lite bygg. Her er det to alternativer å gå. Vil anbefale å gå turen som en rundtur med start mellom ballbingen og volleyballbanen ved fotballbanen ovenfor Selbjørn skule. Rundttur, Sherpatrappene…
  • Ingen turer enda
    Akkurat nå er det ingen som er klar for å legges ut, men titt innom senere, så er det gjerne kommet noen forslag til fine turer her.