Alle Turer

• Rabbafjellet 159 moh
    Fra Rabben 02.04.22 Beskrivelse av turen Ufordrende med parkering, satte bilen i minilomme langs veien. Stien starter forbi et privathus og igjennom en port (se bilder) Følger stien nedover, vil se et beiteområde på venstre side. I hjørnet av beiteområdet er det to stier, en til venstre og en til høyre. Begge stiene er merket…
  • Såta 58moh
    Fra Årland 02.04.22 Beskrivelse av turen Turen starter ved hovedveien ca 40m fra hvor du kan parkere langs veien. Stistart er merket med skilt «Globen» «Grøntua» og «Sommartur» og det er plankesti hele veien opp til Globen. Til venstre for Globen noen meter fra plankestien vil du se en rød postkasse, bak den er det…
  • Kongsfjellet 185 moh (Kongskleivo)
    Fra Selbjørn skole og idrettsanlegg 02.04.22 Mitt fjell nr 300 !!! Beskrivelse av turen På parkeringen ved idrettsanlegget står ett skilt «Kongskleivo på et rødt lite bygg. Her er det to alternativer å gå. Vil anbefale å gå turen som en rundtur med start mellom ballbingen og volleyballbanen ved fotballbanen ovenfor Selbjørn skule. Rundttur, Sherpatrappene…
  • Katlaberget 101moh
    Fra Ferstad 09.02.22 Beskrivelse av turen Turbeskrivelse; Fra parkeringen fortsetter du på grusveien videre innover. Om ikke lenge vil du komme til et skilt som viser retning til Katlaberget. Stien starter på noen lange klopper før det går over i skogsbunn. Stien vil etterhvert dele seg. Det er samme hvilken retning du tar da de møter…
  • Lynghovdo 80 moh – Brotavarden 87 moh
    Fra Voa 16.02.2022 Beskrivelse av turen På denne turen kan en ha med seg badetøyet og håndkle for et oppfriskende bad i sjøen underveis på turen. Dette er en kjempefin tur i nydelig kystlandskap. Det er ikke alltid en trenger høye fjelltopper for å nyte fin norsk natur. På tur opp mot Lynghovden vil du…
  • Geitaryggen 300 moh
    Fra Raknesvegen Beskrivelse av turen Lite parkeringsmulighet så jeg parkerte bilen i veikanten. Turen starter på en lite synlig sti i ett litt bratt tereng som fører over en mark. Du kommer opp til en grusvei hvor du skal ta til høyre og igjennom en port. Gå så skrått til venstre forbi en stor stein…